Bög?

Dagens inlägg tilldelas Bögar

Varför jag valde just bögar är för att jag har tänkt på det där med
bögar ganska myccket idag. I det här inlägget har jag inte tänkt trycka
ner homosexuella på något viss utan jag ska bara lyfta fram mina åsikter
och funderingar. Är bögar en image eller en sexuell läggning?
Vad är det som utmärker att en person just är bög? Om en kille gråter, är han
bög då? Eller om en kille tycker om rosa, är han bög då? Eller om en kille
sitter ner när han pissar, är han bög då? Jag tycker att samhället har svårt för
att bestämma sig för vad begreppet bög/homosexuell står för. Och varför
har man dessa fördomar om att killar får inte gilla mode, killar får inte gråta
killas ska vara muskulösa och gilla att  träna? Jag tycker att det är riktigt konstigt
att människor ska inte få leva som  männikskor. Om något gör ont, ska
man då inte få gråta tillexempel? Människor är väl inte gjora av sten, även killar har känslor
det är väl ganska uppenbart. Sen är det ju ganska mycket det här med "gay-bloggar"
I deras bloggar skriver dom exempelvis: Idag var jag med min gay-kompis Stefan.
Istället för att skriva: Ikväll var jag med min kompis stefan. Eller så kan dom skriva:
A hej bloggen såg en hur snygg kille som helst på stan jag hoppas han är gay för jag
är ju det lixom. Dessa saker kan få mig att  tänka, är bög fortfarande en sexuell läggning
eller är det en image? Både killar och vi tjejer är otroligt duktiga på att säga: Haha så
bögig du är. Haha vad du är gay. Haha gay. Ordet bög är tydligen även en stil och
ett beteende allting har drivit bort från vad begreppet fakktiskt står för. Sen använder
man ordet bög för at trycka ner någon, är det rätt av oss människor att få homosexuella
att framstå som mindre värda människor? Det är ju nästan rasism. Denna bögvåg bara
växer allt mer och nu är det en tsunami. Nej jag tycker att vi alla borde tänka
efter innan vi öppnar munnen för det här är allvarligare än man tror.
Glöm inte att alla människor är lika mycket värda oavsett läggning, det här har gått
för långt tycker jag. Att ta itu med det här ämnet kommer bli riktigt svårt för mig
eftersom jag är med i den här tsunamin, jag precis som alla andra använder ordet
"gay" i min vardag. Men jag ska försöka sluta med det.
Ha en bra kväll och försök ha det här i era bakhuvuden dagar framöver.

http://gaybloggen.com/


Lämna ett fotspår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0