Överlevnadsdag

Idag på skolan har 7orna haft uppdraget och brännboll, 8orna har haft stadsturen och vi 9orna har haft överlevnadsdag.
Dagen har varit skit (som vanligt) det har regnat hela dan och vi kom bara på tredjeplats av 14 -.-
Sen när jag kom hem var det meningen att jag skulle in till stan, så jag sitter där och väntar 10 min i förväg. När det är 5 min kvar sitter jag fortfarande kvar, och bussen den dumma skitbussen kör bara förbi mig!!!! Så jag kommer hem, OTROLIGT arg går in på länstrafikens hemsida.
där läser jag så här

Kompensationer:
Om du missar bussen: Har vi gett dig fel avgångstid i tidtabell eller via trafikupplysningen, eller har bussen avgått för tidigt, eller om du missar en av oss utlovad anslutning,
då har du rätt till taxi. Bussföretaget eller Länstrafiken ansvarar för beställningen. Och betalningen.

Jag ringer länstrafiken förklarar som det är, till svar får jag.
"jag måste ringa till bussen jag ringer upp om en stund"
hon ringer tillbaka och säger
"enligt busschaffören så hade han kört förbi i rätt tid och sedan sett en tjej i backspegeln som stod där"
Jag svarar
"men hur kan det då komma sig att min mobil, klockan i bilen och våran köksklocka visar att bussen gick för tidigt?"
hon svarar
"ja det är ju som så här det var så jag kan inte göra något, om du fortfarande känner dig missnöjd imorgon så kan du ringa igen då"
Jag svarar
"okej då vet jag, hejdå"
Jag lägger på ännu argare än jag var före!

Jag tycker att det är väldigt patetiskt att först lova att man har rätt till taxi och sedan för att busschaffören ljuger så ändrar dom helt plötsligt för att dom inte vill betala en taxi. Jag ville verkligen in till stan, tack så mycket länstrafiken!

Dom kan ju ge sig på att jag ska ringa imorgon, jag är så himla sur...

 överlevnadsdagen

Lämna ett fotspår
Postat av: linnea

haha! det såg verkligen trevligt ut där. Stekte ni något? Själv for jag inte ens dit, jag hade tur och mina föräldrar frågade om jag ville följa till finladn & happis och shoppa. Självklart for man dit ;); 'flörtflört';)

2009-05-28 @ 21:48:07
URL: http://lliino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0