Känslor

Vad är det för fel på att visa känslor? Varför finns det så många fördomar?
Varför kan inte killar gråta inför andra? Varför är det tjejerna som får allt ansvar?
Killar och tjejer är människor båda två, vi är precis lika varandra skillnaden är att vi har olika egenskaper.
Varför ska vi då inte kunna visa känslor inför varandra. Det är med kroppsliga uttryck som vi visar hur vi mår, är det bara jag som tycker att alla har en rättighet till att  visa det?
Tjejer ser nog de flesta som sköra små kroppar, vi ska  gråta och gullegulla och vara "tjej" helt enkelt. Killarna ska vara tuffa och låtsas som att inget är fel. Visst, alla killar är väl rädda för att få en "bögstämpel" om dom gråter för att dom gör illa sig. Men enligt mig borde dom få visa sina känslor..

Lämna ett fotspår
Postat av: emma selin

Gissa vilken pojk jag tänker på när jag läser hejn :P

2009-07-21 @ 22:52:47
URL: http://www.emmaselin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0